Te-ai întrebat vreodată cum ți-ai putea promova afacerea la început de drum, ce tehnici de marketing ai putea folosi și care ar fi costurile pe care ar trebui să le suporți? Ei bine, noi avem o veste bună pentru tine! Îți prezentăm, așadar, top 3 cele mai bune metode de promovare online gratuite pentru tine și afacerea ta, indiferent că este sau nu la început de drum.
Ce înseamnă promovare online?
Promovarea online se referă la reclama pe care o faci produsului tău sau serviciilor afacerii tale. Pe lângă televiziune sau presă, mediul online este mult mai favorabil publicității, atât din punct de vedere al prețului, cât și din punct de vedere al publicului. Tot ceea ce îți va trebui pentru a folosi acest mijloc de promovare va fi o strategie bine pusă la punct, iar pentru acest lucru, noi venim în ajutorul tău.
Care sunt cele 3 metode de promovare online gratuite?
1. Promovare prin intermediul rețelelor de socializare. În zilele noastre, toată lumea are acces la internet. Și pentru ce altceva dacă nu socializare și informare? Metoda promovării prin intermediul rețelelor sociale este echivalentă cu produsul adus la cumpărător, și nu cumpărătorul la produs. Este o modalitate mult mai simplă și eficientă, care îți oferă posibilitatea de a-ți face cunoscută afacerea postând anunțuri și link-uri către site-urile serviciilor tale, și care te aduce mai aproape de toată comunitatea ta. De asemenea, poți adapta fiecare anunț în funcție de site-ul de socializare pe care publici (Facebook, Instagram, LinkedIn) și poți comunica cu oamenii care îți apreciază munca răspunzându-le la întrebări și mesaje.
2. Promovare prin optimizare SEO. SEO, sau search engine optimization, se referă la introducerea unor cuvinte cheie care să se refere strict la produsele sau serviciile de pe site-ul tău. Astfel, în momentul în care utilizatorii vor căuta pe internet cuvintele cheie, pe lângă restul site-urilor rezultate, se va afla și site-ul tău. Această optimizare are la bază un research, o strategie, un plan bine pus la punct, iar condiția pentru ca rezultatele să nu întârzie să apară este aceea că planul trebuie să facă parte din categoria de metode de promovare online. Planul va trebui să structureze foarte bine ideile paginii tale, iar acest lucru va fi posibil doar cu ajutorul cuvintelor cheie. Aceste cuvinte trebuie create în așa fel încât să se refere pe scurt la subiectele site-ului tău pentru o căutare mai rapidă și eficientă pe internet.
3. Promovare prin email marketing. Această metodă este cea mai sigură atunci când dorim să informăm publicul target despre noutățile afacerii noastre. Din Inbox, cu un sigur click, clienții pot afla tot ceea ce tu dorești să îi anunți, și tot cu un singur click, poți trimite veștile către mult mai multe persoane fără să informezi pe fiecare, separat. Metoda de email marketing este destul de veche, însă randamentul său nu s-a pierdut. Trăim într-o eră a tehnologiei, în care comunicarea prin intermediul e-mailului se realizează din ce în ce mai mult, în fiecare zi, cu costuri zero, iar acesta este un bun prilej pentru a folosi tehnici de marketing.
Pe scurt, internetul ne oferă multe posibilități atât avantajoase, cât și neplăcute, însă trebuie să știm care sunt cele care pot aduce un plus afacerii noastre la un preț cât mai mic.
Tu ce părere ai? Sunt aceste metode de promovare online potrivite pentru business-ul tău?
Te invităm să accesezi pagina noastră Tu Inspiri România pentru mai multe articole și să asculți podcasturile noastre pentru a descoperi noi invitați și poveștile lor din era business-ului. Și dacă totuși îți dorești mai mult, îți oferim un articol bonus despre modalități de promovare online, prin podcasting.
Sunt antreprenor, consultant și coach de business cu peste 15 ani de experiență.
Ca profesionist și ca persoană extrem de creativă, reușesc întotdeauna să creez, pentru clienții mei, în special pentru membrii comunității #EuGândesc, mixul perfect de soluții care să îi pună în valoare. Lucrez doar cu antreprenori care aleg să gândească logic, să își folosească rațiunea ca mijloc de cogniție, care își propun DOAR vise mari dublate de obiective clare și strategii de implementare în pași mici, bine calculați.