Ai decis să începi propriul podcast, iar următorul pas este alegerea subiectelor despre care să vorbești? Atunci acest articol este pentru tine.
Însă, înainte de toate, este esențial să te asiguri că ești familiar cu ce înseamnă un podcast și care sunt principalele lui beneficii. Acum, hai, intră cu mine în lumea subiectelor de podcasting.
În timp ce parcurgi acest articol, păstrează în minte două cuvinte cheie: noutate și originalitate. Cele mai bune idei vin cu răbdare și creativitate și este important să se concentreze pe teme care sunt în interesul publicului, dar care să fie create din pasiune și interes față de acel subiect.
Descoperirea acelor subiecte de podcasting potrivite pentru tine este un exercițiu de atenție, iar toată distracția începe cu patru întrebări pe care este necesar să ți le pui.
1. Care este scopul podcastului meu?
Înțelegerea rezultatului final dorit îți oferă direcție. Podcasturile de succes sunt cele care sunt rulate cu un scop. Acest scop poate fi o credință puternică, o pasiune arzătoare sau chiar, pur și simplu, cunoștinte vaste dintr-un anumit domeniu. Majoritatea podcasturilor eșuează din cauză că podcasterii nu reușesc să susțină episod după episod fără a rămâne fără idei, însă un scop bine stabilit va determina subiectele pe care vei dori să le dezvolți.
Atunci când îți cunoști obiectivele, poți încerca mai multe subiecte pentru a determina care te aduc mai aproape de succes și care nu-ți sunt de folos. Cum poți verifica? Gândește-te că dacă nu poți justifica subiectul ca fiind util atât pentru tine, cât și pentru cei care te ascultă, acel subiect nu este potrivit.
După ce scopul a fost creat, el te va conduce mai departe către publicul tău țintă.
2. Care este publicul meu țintă?
Începe prin a descoperi și a crea o mică rețea de oameni care sunt interesați să audă ce ai de spus și care au puterea să le transmită și celor aflați în rețeaua lor. Aceștia ar putea fi colegi de muncă, clienți, potențiali colaboratori și chiar colegi din comunitățile online și offline din care faci parte.
De exemplu, dacă scopul este să îți promovezi afacerea, publicul tău țintă va fi format din oamenii care sunt interesați de produsele tale.
În unele cazuri, oamenii vor doar să se distreze sau să fie distras pentru o vreme. Aceasta înseamnă că, pentru a alege un subiect de podcast, trebuie să îți cunoști publicul suficient de bine pentru a înțelege care sunt nevoile lui.
3. De ce fel de conținut se va bucura publicul meu?
Alege întotdeauna subiecte de podcasting despre care dorești să vorbești. Această sugestie ar putea părea o nebunie, dar este ușor să începi un podcast cu speranța de a face bani și să uiți să te întrebi dacă îți place suficient de mult subiectul încât să îl poți păstra pe termen lung.
Interesul și pasiunea autentică sunt unele dintre cele mai bune modalități de a-ți crește șansele de succes în podcasting. Cel mai important lucru pe care ar trebui să-l ai în vedere este cât de mult interes există din partea ta față de ideea ta de podcast pentru că ai nevoie de subiecte de podcasting despre care poți vorbi ore în șir, ceva ce ți se pare interesant și distractiv. Un subiect convingător te poate motiva să continui să produci episoade noi tocmai pentru că îți aduce bucurie să vorbești despre acel subiect.
Dacă ție nu-ți pasă de subiect, de ce ar trebui să-i pese altcuiva?
4. Cum mă diferențiez de restul?
Ah, personalitatea. Ai crezut că te poți ascunde? Nu. Lasă-ți personalitatea să strălucească, pentru că ești gazda podcasturilor. Cu cât ești mai autentic în abordarea subiectelor, cu atât mai mulți oameni vor gravita către tine, se vor regăsi în ceea ce spui și vor dori să te asculte în continuare.
Nu încerca să fii perfect, fii doar tu. Acesta este unul dintre cele mai puternice moduri de a te diferenția de podcasturile altor mărci – chiar dacă ați aborda aceleași subiecte.
Cele mai bune podcasturi de pe Apple Podcasts și Google Play sunt populare deoarece sunt unice și oferă ceva ce nu se poate găsi în altă parte sau vorbesc despre un subiect convențional într-un mod cu totul nou și original. În acest fel, episoadele lor devin “lipicioase”. Ascultătorii continuă să revină pentru mai multe episoade, deoarece nu pot obține acel tip de conținut nicăieri altundeva, iar dacă îl consideră unic, probabil îl vor împărtăși și cu apropiații lor.
Cele mai bune idei de subiecte de podcasting
Dacă încă îți este greu să găsești subiectul potrivit pentru tine, îți lăsăm la îndemână cele mai bune 10 subiecte de podcasturi alese frecvent atât de podcasteri, cât și de ascultători.
Acum, că știi ce ai de făcut, e timpul să treci la treabă. Nu uita, succesul unui podcast se naște din pasiunea, originalitatea și interesul cu care vorbești despre subiectele tale.
Sunt antreprenor, consultant și coach de business cu peste 15 ani de experiență.
Ca profesionist și ca persoană extrem de creativă, reușesc întotdeauna să creez, pentru clienții mei, în special pentru membrii comunității #EuGândesc, mixul perfect de soluții care să îi pună în valoare. Lucrez doar cu antreprenori care aleg să gândească logic, să își folosească rațiunea ca mijloc de cogniție, care își propun DOAR vise mari dublate de obiective clare și strategii de implementare în pași mici, bine calculați.