Ce este un podcast și de ce ar trebui să vă pese de asta?
Podcast-urile sunt un mod nou și popular de a consuma conținut. Acestea permit oamenilor să se aboneze pe diferite dispozitive pentru ascultarea lor “la cerere”. Ele pot fi accesate prin web, aplicații mobile sau prin intermediul unui player de podcast-uri. Oamenii ascultă de obicei în timp ce fac naveta, se antrenează, gătesc sau fac alte activități care nu necesită concentrare. Un exemplu? Un exemplu poate fi chiar o emisiune despre Cum sa incepi un podcast (emisiune instructivă) sau un interviu precum De la Tik Tok la antreprenoriat cu Flaviu Duciuc
Podcast-urile cresc din ce în ce mai mult, deoarece oferă posibilitatea de a rămâne informat și “entertained” fără a petrece timp cu mass-media tradițională, cum ar fi TV sau ziare. Ele pot fi, de asemenea, utilizate ca o modalitate de a informa oamenii despre evenimente și subiecte despre care altfel ar putea să nu știe.
Mulți oameni consideră că podcast-urile sunt doar conținut de divertisment, dar există multe utilizări benefice pentru acest format, cum ar fi scrierea de conținut instructiv/educativ (inclusiv despre cum sa faci lucruri) sau interviuri cu experți în diverse domenii. Exemple de podcasturi educative? IMEDIAT!
Este importantă strategia de dezvoltare atunci când nu știi cum să începi un podcast?
O strategie de lansare a podcasturilor este un plan pentru modul în care doriți ca acesta să fie promovat și promovat. Când vine vorba de strategia de dezvoltare a podcasturilor, cel mai important lucru este să ai o idee clară despre ce este podcast-ul tău. Poți dezvolta o strategie într-o varietate de moduri în ceea ce privește conținutul și publicul emisiunii tale.
O modalitate de a dezvolta o strategie de lansare a podcast-ului este de a crea o schiță a tuturor subiectelor pe care intenționezi să le acoperi pentru conținutul tău. Acest lucru te ajută să decizi ce aspecte vor fi esențiale și care ar trebui să fie omise, precum și să determini cât va dura fiecare subiect.
Strategia de conținut ar trebui să includă, de asemenea, subiecte care sunt obligatorii, cum ar fi „subiecte care sunt sensibile la vremurile actuale” sau „subiecte cheie”. Ea este de obicei creată după finalizarea planului de lansare, dar este, de asemenea, util să creezi conținutul înainte de lansare, mai ales dacă intenționezi să pornești un “show” pe termen lung, deoarece îți permite să eviți repetarea subiectelor sau și mai rău, pana de idei.
Cum să identifici scopul podcastului tău?
Primul pas de făcut atunci când nu știi cum sa incepi un podcast, este găsirea scopului său și luarea în considerare a subiectelor și formatului emisiunii dvs.
Ca și în cazul oricărei forme de conținut, poate fi dificil să se determine ce tip de podcast-uri vor dori să asculte oamenii. Podcast-urile sunt o modalitate relativ ușoară pentru creatori de a crea conținut de calitate care să rămână relevant pe termen lung. Sunt, de asemenea, un mod ieftin pentru companii sau organizații care caută strategii de marketing pentru a ajunge la publicul țintă.
Primul pas pentru a afla scopul podcast-ului tău este să identifici despre ce te interesează să vorbești. Odată ce ai identificat acest subiect, gândește-te la modul în care oamenii pot beneficia din ascultarea lui. Acest lucru te va ajuta să îți dai seama dacă vor dori să asculte mai des sau nu. Iată câteva tipuri de podcast-uri:
- Emisiune radio în desfășurare (de exemplu: emisiune radio)
- Podcast Interviu (adică: Tu Inspiri Romania)
- Podcast interviu cronologie poveste (de exemplu: StartUp Podcast)
- Podcast de știri (de exemplu: NPR)
- Podcast de tip talk-show (adică: Joe Rogan Experience)
- Podcast muzical
Găsirea vocii potrivite pentru propriul podcast
A avea vocea potrivită pentru podcast poate fi dificil, dar este vital pentru succesul acestuia. Experiența unui ascultător de podcasturi este una personală. Cu cât te conectezi mai mult cu ascultătorii tăi, cu atât este mai probabil să îți asculte podcastul în mod regulat. Pentru a face acest lucru, trebuie să găsești o voce care să rezoneze cu publicul tău și să o lași să iasă în față. Găsirea vocii poate fi dificilă la început, dar poate ajuta la realizarea podcast-ului dacă este făcută corect. Iată câteva sfaturi despre cum să găsești și să dezvolți un ton distinctiv și unic:
– Găsește ceea ce te face să te simți cel mai confortabil: dacă îți place televizorul, încercă să scrii ca un scenarist TV; dacă îți place să scrii poezii, scrie în versuri; dacă scrierea îți este dificilă, încearcă să citești cu voce tare, cu o voce expresivă un text gata scris.
– Crează o listă cu toate adjectivele care descriu cine ești și exersează plecând de acolo, diferite voci.
Cel mai bun mod de a îți găsi vocea de scriere este să scrii cu “vocea” unei alte persoane. De exemplu, dacă ești femeie, încercă să scrii cu vocea unui bărbat sau invers. Acest lucru te poate ajuta, de asemenea, să te simți mai încrezător/oare în ceea ce așterni pe hârtie.
Pentru a-ți găsi vocea perfectă de podcasting, înregistrează-te citind ceea ce ai scris și compară-le cu alte podcast-uri pe același subiect sau nișă ca a ta.
Potrivit AudioBoom, există cinci elemente cheie care definesc ceea ce face o voce „pregătită pentru radio”. Vom aborda acest subiect într-un articol separat, dar până atunci…aceste elemente sunt:
- Tonalitatea vocii;
- Gama vocală;
- Sunetul vocii;
- Expresie facială;
- Proiecție vocală.
Cum să începi un podcast grozav? Prin cunoașterea publicului și alinierea subiectului de podcast cu piața țintă. Află ce subiecte sunt populare în zona ta de expertiză și începe să planifici acest “show” chiar acum.
Temă pentru acasă:
Planifică o schiță și o structură a emisiunii pentru primul tău podcast!
Sunt antreprenor, consultant și coach de business cu peste 15 ani de experiență.
Ca profesionist și ca persoană extrem de creativă, reușesc întotdeauna să creez, pentru clienții mei, în special pentru membrii comunității #EuGândesc, mixul perfect de soluții care să îi pună în valoare. Lucrez doar cu antreprenori care aleg să gândească logic, să își folosească rațiunea ca mijloc de cogniție, care își propun DOAR vise mari dublate de obiective clare și strategii de implementare în pași mici, bine calculați.