Antreprenoriatul. Acea profesie nouă și exotică, pe care mulți dintre noi nu o înțelegem încă pe de-a întregul, dar care totuși reușește să captiveze și să fascineze.
Sunt multe mituri și idei nefondate care învăluie cuvântul ANTREPRENOR. În articolul de azi, voi demasca cele mai absurde și mai răspândite mituri despre antreprenori.
Să devii un antreprenor de succes, trebuie să ai antreprenoriatul în sânge
Ori te naști antreprenor, ori te naști antreprenor.
Poate cel mai cunoscut și mai deranjant dintre miturile despre antreprenorii de succes este acesta. Cu siguranță, orice antreprenor aflat la început de drum s-a lovit la un moment dat de această idee arhicunoscută și total demodată. „Pentru a reuși în antreprenoriat trebuie să ai gena de antreprenor” nu este altceva decât o afirmație total eronată și preconcepută. Este adevărat că a proveni dintr-un mediu de antreprenori presupune câteva avantaje, dar pe termen lung, calitățile precum pasiunea, persistența, determinarea și efortul sunt cele care contează și care chiar fac adevărata diferență.
Tot ce ai nevoie pentru a reuși este o idee briliantă
Încă un mit care trebuie aruncat direct la coșul de gunoi.
Cred că fiecare dintre noi a avut la un moment dat acea sclipire de inteligență care a dus la o idee magnifică. O putem monetiza? Depinde. Să luăm de exemplu cazul librăriilor Cărturești. Au creat ele ceva nou? Nu. Librării bune au existat dintotdeauna și încă există. Au reușit pentru că au revoluționat un segment de piață care se credea imposibil de revoluționat. Cărturești a observat o nișă care poate fi îmbunătățită și asta a și făcut, fără a aduce neapărat o idee inovatoare.
Asta nu înseamnă că ideile noi nu pot fi monetizate și aplicate într-un business. Tot ce este important de reținut este că orice idee trebuie să fie gândită pentru un public țintă.
Tot din categoria mituri despre antreprenori: Un antreprenor de succes nu are viață personală… sau are foarte mult timp liber
Ah, extrema idee deja faimoasă prin stupiditatea pe care o impune.
Un antreprenor lucrează 24 de ore, 7 zile pe săptămână, 365 de zile pe an (sau 366, căci și într-un an bisect, antreprenorul lucrează non-stop). Orice pretenție la o viață personală trebuie să fie îngropată în secunda în care cineva se decide să urmeze calea antreprenoriatului. Sau… poate un antreprenor nu lucrează deloc, într-o zi tipică reușește să jongleze cu 5, 6 sau chiar mai multe activități.
Greșit.
Adevărul este undeva la mijloc. Da, un antreprenor lucrează mult, dar orice persoană cu un job full-time lucrează în medie 40 de ore pe săptămână. Imposibil? Nu. Totul ține de perfecționarea abilităților de gestionarea a timpului, aspect care face o diferență reală între mediocritate și succes.
Pentru a reuși ca antreprenor trebuie să ai studii riguroase de business
O preconcepție încă existentă este aceea că orice antreprenor are studii solide de business. Așadar, oricine își dorește să devină un antreprenor trebuie să se școlească la cele mai grele universități de business existente iar acesta este un alt exemplu din colecția de mituri despre antreprenori.
Fals.
Într-adevăr, un antreprenor de succes are cunoștințe solide despre business, marketing, management, dar asta nu implică neapărat o educație clasică și formală.
Orice mit despre antreprenori este adevărat și trebuie ascultat. Așa cum nu orice zboară se mănâncă, nu orice mituri despre oamenii de succes sunt reale, oricât de controversate și incredibile par.
Sunt multe alte mituri despre antreprenori la fel de greșite ca acestea. Pentru a descoperi cum stă treaba în realitate cu antreprenoriatul, vă invit să ascultați episoadele celor două serii de podcast al canalului Tu inspiri România: From Finish to Start și Leader’s Gambit. Lasă-te inspirat!
Sunt antreprenor, consultant și coach de business cu peste 15 ani de experiență.
Ca profesionist și ca persoană extrem de creativă, reușesc întotdeauna să creez, pentru clienții mei, în special pentru membrii comunității #EuGândesc, mixul perfect de soluții care să îi pună în valoare. Lucrez doar cu antreprenori care aleg să gândească logic, să își folosească rațiunea ca mijloc de cogniție, care își propun DOAR vise mari dublate de obiective clare și strategii de implementare în pași mici, bine calculați.