Lumea podcasturilor oferă marketerilor și proprietarilor de afaceri de pretutindeni o nouă modalitate de a ajunge mult mai ușor și mai rapid la public. Oamenii au devenit tot mai încântați să asculte podcasturi, fiind o modalitate ușoară de a asimila informații și cunoștințe care nu implică mult efort.
Această metodă de a ajunge către clienți este adesea mai accesibilă față de metodele de publicitate tradiționale, făcându-se pe cont propriu, gratuit, de către oricine și oricând.
Este podcastingul un nou instrument de dezvoltare al unei afaceri? Cu siguranță!
Articolul prezent vine în ajutorul tău pentru a descoperi ce beneficii poate aduce un podcast afacerii tale și de ce este considerat unul dintre acele modalități de promovare a produselor. Iată câteva dintre acestea:
1. Îmbunătățește conversia
Deși podcastingul este un mediu unilateral, acesta categoric poate îmbunătăți conversia. Dar în ce fel?
Podcastingul sprijină dezvoltarea conexiunilor personale cu publicul și oferă o atitudine unică de loialitate față de produsele mărcii de care se simte atras și apropiat.
O voce care se va face cunoscută și auzită într-un mod constant va atrage publicul într-o proporție mult mai mare față de o voce care se va exprima în scris, în mediul online. În acest fel, ascultătorii se vor apropia treptat de persoana pe care o ascultă și il vor privi mai degrabă un prieten, decât un necunoscut, iar în acest fel va crește și interesul acestora pentru cumpărare, dar și pentru dezvoltare prin podcast.
În general, ascultătorii rămân fideli doar acelori canale de podcast față de care simt o asociere prin felul de a ridica anumite probleme, de a aduce la cunoștință informațiile sau pur și simplu simt o conexiune moderator-ascultător. Astfel, cu cât relația este una mai personală și directă, nivelul de încredere va crește, iar ascultătorii vor dori să fie asociați cu acel nume prin relații vânzare-cumpărare.
2. Crește generarea de trafic
Un alt lucru pozitiv cu privire la podcast este faptul că ascultătorii pot descărca interviurile și le pot reda ori de câte ori doresc. Indiferent de moment sau de activitatea în decurs de realizare, cu un singur click, ascultătorii se pot bucura de episoadele preferate, la alegere, într-un mod relaxat și fără niciun efort.
La fel ca orice altă formă de conținut, podcastul oferă posibilitatea selectării unui segment de public aparte, benefic afacerii, crescându-și mai apoi nivelul de familiaritate în rândul celor interesați. Ascultătorii tind să se aboneze la un canal de podcast preferat pentru a putea asculta interviuri în mod regulat, și astfel, cele mai noi episoade vor putea fi mai târziu descărcate pe dispozitivele personale pentru a fi mereu la îndemână.
Și pentru că vestea unei emisiuni noi pe piață cu un content potrivit, într-un anumit context, s-ar duce mai departe, efectul knock-on și-ar face simțită prezența, publicul fidel putând apoi să recomande podcastul preferat și altor oameni. Ca urmare, va crește acoperirea, care va atrage îmbunătățirea traficului și generarea de clienți, într-un mod mult mai rapid.
3. Este ușor și distractiv de realizat
Un podcast este ușor de realizat, indiferent de circumstațele locului sau timpului. Cu puțină pricepere și un subiect stabilit, orice poate fi considerat un interviu.
Însă de ce ai nevoie? Ei bine… doar de un computer, laptop sau smartphone, software și conexiune la internet. În plus, este nevoie de un microfon de înaltă calitate, pe cât posibil, pentru preluarea unui sunet cât mai clar. Totul e la alegera ta! Un program software care editează fișiere audio este, de asemenea, important pentru a produce un podcast de calitate.
Partea interesantă? Moderatorul întâlnește oameni cu povești interesante, se poate conecta cu ascultătorii lui și va ajunge să inspire o mulțime de oameni despre care nu știa nimic până atunci.
4. Ajută la conștientizarea mărcii
Familiarizarea și consistența podcasturilor obișnuite ajută la dezvoltarea mărcii unei companii pentru a crea un nume cunoscut și valoros. Deși podcastul nu este un instrument de vânzare, el se regăsește printre acele modalități de promovare a produselor. Dezvoltarea prin podcast poate fi folosită ca o metodă excelentă de a face reclamă afacerii, atât prin introducerea numelui în intro și outro, a logoului în imaginea podcasturilor de tip video, cât și prin menționarea informațiilor despre produsele și serviciile oferite.
În afară de apariția și prezența pe Google, există o mulțime de directoare podcast în care oamenii pot descoperi subiecte și industrii care îi interesează. Dacă numele și marca ta este acolo unde oamenii caută, va fi un început minunat pentru afacerea ta.
5. Este mai interactiv, oferind multiple modalități de promovare
Podcastul este instrumentul potrivit prin care îi poți implica pe ascultători în povestea ta și a afacerii tale. Concursurile, întrebările prin intermediul rețelelor sociale, provocările sau orice alt mod în care se poate încuraja un angajament într-un mod profund cu publicul reprezintă strategii atât de comunicare, cât și modalitati de promovare a produselor afacerii tale.
Ce este de reținut? Cu cât publicul se simte mai implicat și apreciat, cu atât vor exista mai mulți cumpărători și ascultători, în timp.
Poți asculta chiar acum și aici un podcast prin care să aflii mai pe larg de ce podcastul face parte din acele modalități de promovare a produselor care îți va conduce, negreșit, afacerea spre succes.
Pentru canalul Tu Inspiri România, podcastul este cu adevărat o cheie importantă care deschide multe uși și oferă nenumărate oportunități de a cunoaște oameni minunați, cu povești care inspiră.
- Cursa cu obstacole a antreprenoriatului,
- Călătoria unui marketer de succes,
- Vocea antreprenoriatului feminin,
- Despre antreprenoriatul timpului,
- De la inginerie mecanică, la saponine naturale – sunt doar câteva exemple de astfel de povești. Bucură-te de ele!
Sunt antreprenor, consultant și coach de business cu peste 15 ani de experiență.
Ca profesionist și ca persoană extrem de creativă, reușesc întotdeauna să creez, pentru clienții mei, în special pentru membrii comunității #EuGândesc, mixul perfect de soluții care să îi pună în valoare. Lucrez doar cu antreprenori care aleg să gândească logic, să își folosească rațiunea ca mijloc de cogniție, care își propun DOAR vise mari dublate de obiective clare și strategii de implementare în pași mici, bine calculați.