Introducere in strategia de continut pentru podcast:
O strategie de conținut este un plan pentru a acoperi subiectele și caracteristicile pe care podcastul le va acoperi. Dacă ai o strategie de conținut, te vei asigura că nu pierzi nicio oportunitate și că acestea pot profita de noile tendințe în podcasting.
Pașii pentru construirea unei astfel de strategii de conținut sunt după cum urmează:
Pasul 1 – Identifică un public și un obiectiv
Există trei pași pentru a scrie conținut care atrage un public.
- Identifică un public;
- Înțelege-ți ținta;
- Vizualizează rezultatul dorit.
De exemplu, dacă dorești ca, conținutul tău să comercializeze un produs nou, acesta ar viza persoanele care sunt interesate să cumpere produsul. Rezultatul dorit al acestui conținut ar fi să-i convingă să cumpere produsul prezentând toate caracteristicile și beneficiile sale uimitoare care le vor face viața mai ușoară.
A avea un public și o țintă clare și specifice este un lucru esențial pentru orice strategie de conținut. Identifică tipul de conținut pe care dorești să îl creezi și apoi află cine este publicul tău țintă, cu ce problemă se confruntă și cum intenționezi să îl rezolvi. Înainte de a putea începe să creezi conținut pentru publicul tău, trebuie să îl identifici.
Care sunt obiectivele tale? Care sunt obiectivele emisiunii tale? Care este tipul de conținut care va fi de interes pentru publicul tău țintă? Public:
- Cine sunt ei? Ce îi determină să acționeze?
- Ce vor ei?
- Cum îi poți ajuta cu podcast-ul tău?
Pasul 2 – Creează o poveste care să atragă
„Un podcast este o poveste transmisă prin audio.”
Ceea ce înseamnă că îți poți spune povestea într-un format audio, astfel încât ascultătorii tăi să simtă că fac parte din povestea ta. Acesta este primul pas în strategia de conținut pentru podcast, dar nu este și sfârșitul.
Pentru a-i atrage pe ascultători mai mult, trebuie să spui o poveste convingătoare cu care să poată relaționa cu ușurință, o poveste captivantă. Podcast-ul este necesar deopotrivă să fie distractiv și perspicace, astfel încât publicul să nu-și piardă interesul rapid.
Este ușor pentru oameni să vă asculte podcast-ul, dar și mai important este modul în care vă comercializați produsul. Din acest motiv, este important să lucrezi și la o strategie de marketing eficientă înainte de a începe să construiești conținutul podcastului. Dacă nu știi cum să începi un podcast, ar fi bine să citești și articolul dedicat acestui subiect.
Atingerea publicului dorit este fundamentală pentru orice afacere și începe cu a-i face să simtă ceva. Ascultătorii nu pot să nu fie prinși în mrejele podcastului tău. Dacă simt ceva la un anumit nivel atunci când ascultă – indiferent dacă este vorba de emoția de râs sau tristețe, de frică sau bucurie, vor reveni să asculte și să asculte.
Pasul 3 – Determină formatul
Pentru a planifica podcast-ul, trebuie mai întâi să determini formatul. Durata unui podcast depinde de durata subiectului și de cât timp dorești să învestești în fiecare episod.
Acesta este al treilea pas în strategia de continut pentru podcast – alegerea formatului potrivit. Există diferite formate, cum ar fi podcast-uri audio, video și text. Cea mai populară formă de podcast-uri sunt podcast-urile audio.
Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te gândești la ce tip de podcast vrei să începi să creezi. De exemplu, dacă dorești să creezi un podcast de afaceri, discută cu antreprenori și află ce ar fi interesați să asculte. Apoi începe să cercetezi ce alte podcast-uri pot fi benefice pentru nevoile și interesele publicului tău pentru a îți face o idee clară despre cum să structurezi propriul conținut.
Cu toate acestea, există câteva lucruri suplimentare de luat în considerare înainte de a începe podcast-ul: Cum va genera bani? Cum ne asigurăm că ajungem la publicul nostru? Ce strategie ar trebui utilizată pentru a ne transmite mesajul?
Durata unui podcast poate varia de la câteva minute la câteva ore, în funcție de scopul său și de așteptările dimensiunii audienței tale.
Pasul 4 – Definiți subiectele de acoperit
Există mai multe tipuri de conținut, dar podcast-urile de succes se încadrează în general în una dintre aceste categorii:
- Interviuri: aceste podcast-uri sunt în general despre intervievarea oamenilor și obținerea perspectivei lor asupra unui anumit subiect. Exemplu: https://www.tuinspiriromania.ro/leadership-business-si-pasiunea-pentru-fashion-cu-monica-simion/
- Știri: aceste podcasturi se concentrează pe evenimentele actuale și pe ciclul de știri. Subiectele care ar putea fi discutate în acest gen includ politica, evenimentele actuale, tehnologia, știința și multe altele.
- Sfaturi: un podcast despre ajutorarea ascultătorilor cu sfaturi și strategii pe teme precum gătitul, îmbunătățirea locuinței sau relațiile. Exemplu: https://soundcloud.com/zoltanvereseq
Subiectele podcasturilor pot fi personale, legate de industrie sau ambele. Podcasturile populare de pe internet variază de la afaceri și tehnologie la comedie și cultură.
Numărul de episoade este important atunci când pornești podcastul, deoarece va determina cât timp vei avea nevoie pentru a produce conținut pentru podcastul tău.
Pasul 5 – Determinați impactul fiecărui subiect asupra experienței publicului
Pentru a cunoaște impactul subiectului dvs. asupra experienței publicului, trebuie să înțelegi publicul. Podcast-urile pot fi interesante, intelectuale, informative sau distractive. Acestea pot fi excelente pentru marketingul afacerii tale, generarea de clienți potențiali sau menținerea unui flow cu evenimentele curente.
Poți planifica un podcast creând o structură și selectând câteva subiecte despre care vei vorbi. Poți să creezi multe tipuri diferite de podcast-uri – de la cele științifice, care acoperă invenții și descoperiri noi cu dovezi științifice, până la cele care vorbesc despre tendințele culturii pop sau fashion.
Subiectele pe care le selectezi vor depinde de tipul de mesaj pe care dorești să îl trimiți – indiferent dacă acesta este unul care va atrage publicul țintă sau unul care crezi că ar atrage un grup eclectic de ascultători care ar putea să nu fie piața ta țintă.
Cum să generezi idei pentru strategia de conținut a podcastului tău?
Generarea de idei eficientă în strategia de conținut pentru podcast este o sarcină dificilă, dar nu ar trebui să fie o luptă dacă ai instrumentele potrivite. Mai jos sunt câteva dintre modalitățile prin care poți genera conținut pentru strategia ta.
- Brainstorming: Brainstorming-ul poate fi o modalitate excelentă de a veni cu multe idei pe care le-ai putea folosi pentru strategia de conținut podcast. Asigură-te că sesiunile de brainstorming nu sunt prea lungi și că includ persoane diferite din medii și expertize diferite! Un instrument excelent pentru a face brainstorming este Google Docs sau aplicația Sessions pe care o utilizăm noi.
- Interviuri: interviurile pot fi și ele o modalitate excelentă de a explora subiecte legate de strategia dvs. de conținut podcast și de a veni cu idei noi pentru episoadele viitoare. Tot ce aveți nevoie este o listă de întrebări pentru fiecare intervievat.
Sunt antreprenor, consultant și coach de business cu peste 15 ani de experiență.
Ca profesionist și ca persoană extrem de creativă, reușesc întotdeauna să creez, pentru clienții mei, în special pentru membrii comunității #EuGândesc, mixul perfect de soluții care să îi pună în valoare. Lucrez doar cu antreprenori care aleg să gândească logic, să își folosească rațiunea ca mijloc de cogniție, care își propun DOAR vise mari dublate de obiective clare și strategii de implementare în pași mici, bine calculați.