Strategii pentru cresterea profitabila a vanzarilor cu Remus Bălan

Ascultă Episod
Remus Bălan Tu Inspiri Romania

Bine ai revenit la Tu Inspiri România, locul în care se îmbină experiențele antreprenoriale și lecțiile de viață pentru a-ți aduce cele mai valoroase resurse pentru succesul în lumea antreprenoriatului. Suntem încântați să îl avem din nou alături în această ediție pe Remus Bălan, care ne va dezvălui câteva strategii pentru cresterea profitabila a vanzarilor cu scopul de a atinge succesul în lumea antreprenoriatului pentru că da, succesul unei afaceri nu consta doar în recunoașterea pe piață, ci și la profitabilitatea ei.

Rolul antreprenorului nu este de a-și vândă produsul, rolul lui este de a-și vinde businessul!

Remus Bălan

cresterea profitabila a vanzarilor remus balan

3 aspecte cheie în procesul de creștere antreprenorială

În călătoria către succesul antreprenorial, identificarea și gestionarea aspectelor esențiale poate face diferența dintre un avans lin și un salt major în dezvoltarea afacerii. De aceea, îți vom prezenta astăzi 3 aspecte pe care ar trebui să le ai în vedere atunci când scopul tău este cresterea profitabila a vanzarilor, dar și creșterea antreprenorială.

Fără prea multe cuvinte, iată care sunt pilonii care îți oferă o viziune mai clară asupra direcției în care ar trebui să se îndrepte un antreprenor în creștere:

  1. Consideră că întotdeauna businessul tău se confruntă cu o criza – poate sună nebunesc ceea ce tocmai am zis pentru că nimeni nu își dorește să își conducă afacerea sub dominația stresului, dar tocmai acest aspect ajută! În ultimii ani antreprenorii români s-au confruntat cu diverse crize: pandemie, război, scumpiri în masă datorită economiei instabile, iar toate aceste situații au avut două finaluri, cel fericit în care oamenii de afaceri au reușit să își aducă afacerea pe linia de plutire și să supraviețuiască și cel trist, în care aceștia au fost nevoiți să ia decizia de a-și închide porțile companiei. Ce a făcut diferența? Modul în care aceștia au reușit să ia decizii la un moment dat. Prin urmare, este foarte important să nu te lași afundat în zona de confort, ci mai degrabă să te provoci zilnic să cauți soluții și să iei decizii care te vor pregăti pentru situații mai puțin plăcute.
  2. Actualizează-ți avatarul de client – situațiile criză menționate mai sus nu afectează doar afacerea ta, ci și lumea din jur, implicit clienții tăi. De aceea, trebuie să oferi o mai mare atenție modului în care nevoile lor se schimbă în astfel de momente, pentru a-ți putea reactualiza misiunea, viziunea, dar și echipa care va acționa în direcția satisfacerii noilor nevoi ale clienților, dar vor juca un rol important și în cresterea profitabila a vanzarilor.
  3. Comunicarea foarte bună în interiorul companiei – un antreprenor orientat spre creștere și succes întotdeauna își va ține la „curent” echipa cu misiunea, valorile și obiectivele firmei pentru a putea lupta împreună spre atingerea aceluiași scop. Când dorințele tale sunt înțelese în totalitate și de oamenii din jur, procesul de execuție este cu mult mai ușor, iar șansele de succes cresc considerabil.

Upsell și Cross-sell pentru cresterea profitabila a vanzarilor

Cele doua aspecte pun bazele unei singure strategii de creștere a vânzărilor în mod profitabil. Acest proces poate fi realizat fie prin intermediul produselor pe care le ai deja în portofoliu, fie te poti gândi strategic la ce alte produse ai putea dezvolta pentru a face upsell si crosell.

Dar ce reprezintă cele doua concepte de fapt?

  • Upsell– înseamnă să vinzi mai mult din același produs sau din produse dintr-o gamă similară
  • Cross-sell– înseamnă să vinzi dintr-o altă gamă de produse

Exemplu practic al acestei strategii pentru o vizualizare și implementare mai ușoară: când mergi la McDonald’s și ceri un sandviș clasic ești întrebat dacă vrei un meniu care include și alte produse, în acel moment se realizează procesul de upsell cross-sell.

Timeline episod

02:11Cine este astăzi antreprenorul Remus Bălan 15:40Cum să gestionezi atașamentul față de propriul produs 25:40Necesitatea proceselor și procedurilor

Pentru mai multe informații utile și povești antreprenoriale te invităm să rămâi în continuare alături de noi. În acest sezon îți vom oferi ocazia să afli lucruri noi pe care să le aplici în cariera ta, dar și în viața de zi cu zi. Abonează-te la newsletter-ul ,,Tu Inspiri România” pentru a a fi la curent cu noutățile din lumea antreprenoriatului!

Dacă vrei să afli mai multe despre partea tehnică a unui podcast, dar și ce implică o strategie SEO, vizitează ,,Noi Producem Podcast”, respectiv ,,Think Up Marketing”.

FROM FINISH TO STARTEpisod 123