Podcastingul și imaginația-Puterea conținutului audio asupra creierului

podcastingul si imaginatia imagine mentala

Podcasturile sunt o formă audio puternică din punct de vedere vizual, iar acest articol explorează modul în care ascultarea unui podcast poate stimula imaginația jucând pe amintirile, interpretările și emoțiile noastre asociate cu implicarea în poveste, în lipsa unei imagini pretinse.

Ce se întâmplă în creierul nostru atunci când ascultăm un podcast?

Dincolo de factorul de comoditate evident al ascultării în mișcare, ce face ca unele povestiri audio să fie atât de atractive? Și ce se întâmplă în creier când auzim o poveste cu adevărat convingătoare?

Natura relației pe care podcastingul și imaginația o au a fost cercetată de-a lungul timpului prin numeroase studii, cercetătorii rămânând surprinși de ceea ce urmau să descopere.

„O poveste bună este o poveste bună din perspectiva creierului, indiferent dacă este audio, video sau text. Este același tip de activare în creier ”, spune Paul Zak, directorul Centrului pentru Studii Neuroeconomice de la Claremont Graduate University. Zak a studiat modul în care vizualizarea și ascultarea poveștilor ne influențează fiziologia și comportamentul.

„Ceea ce am găsit în cercetarea noastră este că necesităm un fel de răspuns la excitare în creier pentru a avea un tip de transport narativ în care începem să împărtășim emoțiile personajelor dintr-o poveste”, spune Zak. „Este logic să avem nevoie de motive suficiente pentru a avea acest răspuns. Creierul nostru încearcă să economisească resurse și energie, iar acest răspuns la excitare este costisitor. Prin urmare, vrem să acordăm atenție doar atunci când se întâmplă ceva care contează pentru noi. ”

Deoarece s-a demonstrat că oxitocina ne face mai sensibili la indicatorii sociali, Zak spune că, pentru a ne fi păstrată atenția, poveștile trebuie să fie conduse de personaje.

Podcasturile beneficiază de avantajele oricărei povești bazate pe personaje. „Putem spune o poveste de război sau ceva cu multă acțiune care ne va atrage atenția”, spune el, „dar avem totuși nevoie de o poveste personală, de cineva cu care să empatizăm. Trebuie să avem acel aspect social pentru ca acesta să rezoneze cu noi. ”

Conținutul audio este unul dintre cele mai intime forme media, deoarece ne face să ne construim în mod constant, în minte, propriile imagini ale poveștii.

Imaginea mentală poate fi definită ca procesul senzorial prin care ne reprezentăm în memoria noastră de lucru imaginile care sunt generate din stimuli auditivi (Babin & Burns, 1998; McInnis & Price, 1987; Rodero, 2010b).

Studiile realizate de-a lungul timpului au demonstrat că podcastingul și imaginația sunt conectate. Cum? Podcasturile ne stimulează imaginea mentală mai intens decât vizionarea unor videoclipuri sau cititul și ne determină să acordăm mai multă atenție. În timpul ascultării, creierul funcționează în ritmul sunetului, astfel încât mintea să nu poată rătăci așa cum se întâmplă atunci când citim o pagină dintr-o carte. De aceea, toată atenția este focusată pe ceea ce ascultă pentru că mereu ne gândim în mod activ la ceea ce auzim, iar în acel moment suntem nevoiți să ne folosim imaginația și să ne construim imaginile în minte. Astfel, atunci când ascultăm podcasturi în mod regulat imaginația noastră devine mai puternică și mai vie.

Emma Rodero, profesor de comunicare la Universitatea Pompeu Fabra din Barcelona, ​​a studiat modul în care conținutul audio ne păstrează atenția. Lucrarea ei a arătat că o structură audio de tip dialog, stimulează imaginația mai mult decât o narațiune tipică. Participanții care au ascultat structura audio au raportat că au generat imagini mai vii în mintea lor și au evocat imaginile mai repede și mai ușor decât cele din starea narativă. Ei au raportat, de asemenea, că sunt mai implicați emoțional și mai interesați de poveste.

Podcastingul și imaginația, o relație activă de lungă durată

Ascultarea podcasturilor nu este o activitate pasivă. Podcasturile stimulează diferite părți ale creierului, forțându-ne să ascultăm activ, mai ales atunci când este un subiect care ne interesează cu adevărat.

La fel, se pare că este adevărat și faptul că formatul audioul ne angajează într-adevăr creierul. Anul trecut, într-un episod al podcastului Freakonomics, Jack Gallant, un neurolog științific de la UC Berkeley, explică un studiu în care subiecții au fost puși într-un RMN și au ascultat episoade din The Moth Radio Hour. Oamenii de știință au descoperit că atunci când ascultă conținut audio, creierul lucrează mult mai mult decât au presupus cercetătorii anterior. Ceea ce pare clar este că motivul pentru care podcasturile ne stimulează creierul este același motiv pentru care au devenit populare în primul rând: sunt povești.

Este cu adevărat uimitor să avem la îndemână toate aceste resurse gratuit. Este momentul să profităm! Deci, de dragul ochilor și a imaginației, haideți să ascultăm chiar astăzi un podcast!

imagine mentala podcastingul si imaginatia-n

Nu te-am convins încă de relația pe care podcastingul și imaginația o au? Nu-i nimic, testează singur, dar înainte, vezi toate beneficiile lui aici.

Nu știi de unde să începi? Îți propun eu câteva povești captivante care, cu siguranță, te vor convinge: Despre magia cifrelor în viaţa noastră, Artizanat Urban, Despre actorie si improvizatie, Picnicul de Altădată, Cum a ajuns Petra Boantă să fie Mama lui Emotionel?

LASĂ-NE UN COMENTARIU